– Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Strona Szkoły Podstawowej im. Edwarda Tomińskiego w Buczu

Szkoła Podstawowa im. Edwarda Tomińskiego w Buczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona Szkoły Podstawowej im. Edwarda Tomińskiego w Buczu.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących.
  • Na stronie występują skany dokumentów utrudniające odczytanie treści za pomocą programowych czytników.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Barbara Wróblewska-Jendraszyk.
  • E-mail: info@zsbucz.pl
  • Telefon: (65)5498121

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
  • Adres: Al. Solidarności 77
    00-090 Warszawa
  • E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
  • Telefon: (22)5517700

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa im. Edwarda Tomińskiego w Buczu mieści się w dwóch budynkach. Klasy 1-3 uczą się w budynku pałacowym. W budynku głównym znajduje się gabinet dyrektora, część administracyjna, sala gimnastyczna, sala komputerowa, sale lekcyjne dla klas 4-8 i oddziały przedszkolne kl. “0”. Obsługa interesantów prowadzona jest w budynku głównym na parterze /pokój 119/. Do budynku wchodzi się wejściem głównym (front szkoły), dla osób niepełnosprawnych na wózku dostępny jest podjazd. Wejście do oddziału przedszkolnego jest odosobnione.
Na parterze bydynku znajduje się łazienka przystosowana do osób niepełnosprawnych, nie ma windy. Na parkingu przed szkołanwyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Skróty klawiszowe:

– strona internetowa posiada specjalnie przygotowaną wersję pod adresem internetowym https://spbucz.pl, spełniającą wymagania dostępności.

– specjalna wersja strony obsługuje standardowe skróty klawiszowe dostęne dla wszystkich stron internetowych,

– specjalnie przygotowana wersja strony uruchamiana jest w panelu głównym u góry strony.

Inne informacje i oświadczenia

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017 poz. 1824), Szkoła Podstawowa w Buczu zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji awodowej i społecznejnoraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2018 poz. 511 ze zmianami). Osoby uprawnione proszone są zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (z wqyłaczeniem sytuacji nagłych) ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (PJM, SJM LUB SKOGN)

Zgłoszenia można dokonać:

– osobiście – w budynku Szkoły Podstawowej w Buczu, ul. Kasztanowa 8 64-234 Przemęt, pokój nr 119,

– telefonicznie za pośrednictwem osoby słyszącej i faxem – nr tel. (65)5498121

– e-mailowo na adres: info@zsbucz.pl

– za pośrednictwem EPUAP na skrzynkę:/zsbucz/skrytkasp

Zgłoszenie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie terminu udzielenia świadczenia, informację dotyczącą wybranej metody komunikowania się, określenie rodzaju sprawy i informację o posiadanym orzeczeniu.

Szkoła po dokonaniu zgłoszenia zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. W przypadku  braku możliwości realizacji takiego świadczenia, Szkoła zawiadomi osobę uprawnioną, podając uzasadnienie i wyznaczając jednocześnie mozliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji uprawnień. W kontaktach ze szkołą osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana jest to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.

Kuratorium w Poznaniu

Szanowni Państwo Dyrektorzy szkół i placówek, Przedstawiciele organów prowadzących szkoły/placówki województwa wielkopolskiego Kuratorium Oświaty w Poznaniu podaje harmonogram spotkań Wielkopolskiego Kuratora Oświaty z dyrektorami publicznych i niepublicznych szkół oraz placówek województwa wielkopolskiego celem właściwego zaplanowania zadań związanych z organizacją roku szkolnego 2021/2022. Miejsce oraz godzina spotkania z dyrektorami przedszkoli w Poznaniu zostanie podana w późniejszym […] [...]

W tym roku Narodowy Dzień Sportu odbędzie się w całej Polsce 11 września, dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Celem projektu jest popularyzacja sportu – szczególnie wśród dzieci – oraz stworzenie możliwości do poznania i spróbowania swoich sił w nieznanych dotąd dyscyplinach. Dzięki wydarzeniu dzieci i młodzież, a co za tym idzie – […] [...]

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej zaprasza nauczycieli przedmiotu podstawy przedsiębiorczości i/lub przedmiotów ekonomicznych ze szkół ponadpodstawowych do zgłaszania chęci otrzymania bezpłatnego pakietu materiałów dydaktycznych „Przedsiębiorczość na planszy” (zawierającego 6 egzemplarzy gry planszowej, konspekty lekcji z zakresu działalności gospodarczej oraz przewodnik metodyczny dla nauczyciela). Zainteresowani nauczyciele proszeni są o przesyłanie w terminie do 31 sierpnia 2021 r. […] [...]

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 1 marca 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o systemie informacji oświatowej (Dz. U. 2021, poz. 584) Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 listopada 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie procedury przyznawania danych dostępowych do bazy danych […] [...]

Oferta wakacyjna Ośrodka Doskonalenia w Poznaniu [...]

Projekt zrealizowany został przy współpracy z Interaktywnym Centrum Pszczelarstwa APILANDIA. Działania Fundacji skupiają się na upowszechnianiu wiedzy na temat środowiska naturalnego, ekologii oraz pszczelarstwa. Video ma umożliwić najmłodszym, skuteczną edukację połączoną z twórczym podejściem do zdobywania wiedzy nt. otaczającego świata. Zadaniem cyklu video jest pobudzenie w najmłodszych zaangażowania, w troskę o ekosystem w którym funkcjonujemy; […] [...]

Gmina Przemęt

Dnia 23 lipca 2021 r. w Urzędzie Gminy Przemęt podpisano umowę na realizację zadania pn. „Budowa drogi gminnej od m. Poświętno do m. Sikorzyn wraz ze zjazdami i odwodnieniem powierzchniowym”. Budowa drogi obejmie odcinek niespełna jednego kilometra. Wykonawcą w/w zadania jest Pan Piotr Zygmanowski prowadzący działalność gospodarczą pn. Usługi Ogólnobudowlane Piotr Zygmanowski i Pan Włodzimierz Artykuł Podpisanie umowy na budowę drogi gminnej w miejscowości Poświętno pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Dnia 22 lipca 2021 roku, w imieniu Wójta Gminy Przemęt Pana Janusza Frąckowiaka zostały wręczone przez pracownika Urzędu Panią Patrycję Pabich podziękowania oraz słodki upominek dla zespołów punktów szczepień znajdujących się na terenie Gminy. Otrzymały je: – Przychodnia Zdrowie S.C. Jan Baranowski, Katarzyna Brocka – Baranowska w Buczu, – Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Lekarza Artykuł Dziękuję punktom szczepień! pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

W dniach od 22 lipca 2021 r. do 13 sierpnia 2021 r. projekty zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Przemęt wraz z prognozami oddziaływania na środowisko są wyłożone do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu Gminy Przemęt, ul. Jagiellońska 8, 64-234 Przemęt, w godzinach pracy Urzędu. Ww. projekty są dostępne także w wersji elektronicznej Artykuł Projekty zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Przemęt wraz z prognozami oddziaływania na środowisko wyłożone do publicznego wglądu pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Szanowni Państwo Z uwagi na sytuację w całym kraju spowodowaną COVID-19, wnioski o ZASIŁEK RODZINNY I FUNDUSZ ALIMENTACYJNY w SIERPNIU 2021 r. będą przyjmowane w budynku: GMINNEGO CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKI w PRZEMĘCIE UL. JAGIELLOŃSKA 16 (wejście od strony tarasu): –  w poniedziałki, środy i czwartki. W trosce o bezpieczeństwo Państwa i sprawny przebieg procesu Artykuł ZASIŁEK RODZINNY I FUNDUSZ ALIMENTACYJNY SKŁADANIE WNIOSKÓW – nowy okres 2021/2022 pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

  Artykuł Plaża w Osłoninie z nową wiatą i samoobsługową stacją do naprawy rowerów pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

 Szanowni Producenci Rolni Z uwagi na sytuację w całym kraju spowodowaną COVID-19, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przyjmowane będą w budynku  Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki w Przemęcie ul. Jagiellońska 16  (wejście od tarasu) – poniedziałki, środy, czwartki. W trosce o bezpieczeństwo Państwa i sprawny przebieg Artykuł Zwrot podatku akcyzowego pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Back to top