– Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Strona Szkoły Podstawowej im. Edwarda Tomińskiego w Buczu

Szkoła Podstawowa im. Edwarda Tomińskiego w Buczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona Szkoły Podstawowej im. Edwarda Tomińskiego w Buczu.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących.
  • Na stronie występują skany dokumentów utrudniające odczytanie treści za pomocą programowych czytników.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Barbara Wróblewska-Jendraszyk.
  • E-mail: info@zsbucz.pl
  • Telefon: (65)5498121

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
  • Adres: Al. Solidarności 77
    00-090 Warszawa
  • E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
  • Telefon: (22)5517700

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa im. Edwarda Tomińskiego w Buczu mieści się w dwóch budynkach. Klasy 1-3 uczą się w budynku pałacowym. W budynku głównym znajduje się gabinet dyrektora, część administracyjna, sala gimnastyczna, sala komputerowa, sale lekcyjne dla klas 4-8 i oddziały przedszkolne kl. „0”. Obsługa interesantów prowadzona jest w budynku głównym na parterze /pokój 119/. Do budynku wchodzi się wejściem głównym (front szkoły), dla osób niepełnosprawnych na wózku dostępny jest podjazd. Wejście do oddziału przedszkolnego jest odosobnione.
Na parterze bydynku znajduje się łazienka przystosowana do osób niepełnosprawnych, nie ma windy. Na parkingu przed szkołanwyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Skróty klawiszowe:

– strona internetowa posiada specjalnie przygotowaną wersję pod adresem internetowym https://spbucz.pl, spełniającą wymagania dostępności.

– specjalna wersja strony obsługuje standardowe skróty klawiszowe dostęne dla wszystkich stron internetowych,

– specjalnie przygotowana wersja strony uruchamiana jest w panelu głównym u góry strony.

Inne informacje i oświadczenia

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017 poz. 1824), Szkoła Podstawowa w Buczu zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji awodowej i społecznejnoraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2018 poz. 511 ze zmianami). Osoby uprawnione proszone są zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (z wqyłaczeniem sytuacji nagłych) ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (PJM, SJM LUB SKOGN)

Zgłoszenia można dokonać:

– osobiście – w budynku Szkoły Podstawowej w Buczu, ul. Kasztanowa 8 64-234 Przemęt, pokój nr 119,

– telefonicznie za pośrednictwem osoby słyszącej i faxem – nr tel. (65)5498121

– e-mailowo na adres: info@zsbucz.pl

– za pośrednictwem EPUAP na skrzynkę:/zsbucz/skrytkasp

Zgłoszenie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie terminu udzielenia świadczenia, informację dotyczącą wybranej metody komunikowania się, określenie rodzaju sprawy i informację o posiadanym orzeczeniu.

Szkoła po dokonaniu zgłoszenia zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. W przypadku  braku możliwości realizacji takiego świadczenia, Szkoła zawiadomi osobę uprawnioną, podając uzasadnienie i wyznaczając jednocześnie mozliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji uprawnień. W kontaktach ze szkołą osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej. Osoba przybrana jest to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.

Nadchodzące wydarzenia

Kuratorium w Poznaniu

Do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych został skierowany projekt rozporządzenia Ministra Edukacji zmieniającego rozporządzenie w sprawie podstawowych warunków niezbędnych do realizacji przez szkoły i nauczycieli zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz programów nauczania. Rozwiązania zawarte w projektowanym rozporządzeniu stanowią realizację tzw. „kamienia milowego” (numer porządkowy C9G) przewidzianego w Krajowym Planie Odbudowy i Zwiększania Odporności. W […] [...]

Wielkopolski Kurator Oświaty podaje do wiadomości listę osób, którym powierzy stanowiska nauczycieli doradców metodycznych. Gratulujemy! [...]

Akredytacja kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych [...]

Minister Edukacji Barbara Nowacka wręczyła powołania do Rady Dyrektorów Szkół i Placówek Szkolnictwa Branżowego. Rada Dyrektorów Szkół i Placówek Szkolnictwa Branżowego jest ogólnopolskim forum inicjowania i konsultacji zmian w kształceniu zawodowym, w tym proponowanych przez Ministra Edukacji. Barbara Nowacka podczas uroczystości podziękowała wszystkim członkom Rady za zaangażowanie i w prace nad zmianą szkolnictwa zawodowego. Polska gospodarka opiera […] [...]

Wydział Rozwoju Kompetencji Cyfrowych i Promocji (WKCP) Ośrodka Rozwoju Edukacji informuje, iż na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej dostępne są e-materiały do kształcenia zawodowego. W zakładce „Kształcenie zawodowe” można znaleźć interaktywne i zgodne z aktualną podstawą programową e-materiały opracowane dla wybranych kwalifikacji i zawodów kształcenia zawodowego. ORE zaprasza do aktywnego wykorzystywania e-materiałów na zajęciach. Jednym ze sposobów zapewniania wysokiej jakości edukacji jest wykorzystywanie możliwości, jakie dają – […] [...]

Gmina Przemęt

10 lipca 2024 roku odbył się odbiór inwestycji pod nazwą „Budowa drogi wewnętrznej do cmentarza w m. Solec Nowy”. W skład komisji odbiorowej wchodzili: Zastępca Wójta gminy Przemęt Waldemar Kalitka, Krzysztof Kubicki reprezentujący wykonawcę – firmę QBRUK, Renata Mehr – sołtys wsi Solec Nowy, Andrzej Włodarczak – inspektor nadzoru, przedstawiciele wydziału inwestycji i dróg Starostwa Artykuł Inwestycja zakończona. Nowa droga do cmentarza w Solcu Nowym oddana do użytku pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Pod koniec czerwca bieżącego roku podczas uroczystej gali, która miała miejsce w Warszawie, dokonano oficjalnego wręczenia certyfikatów oraz nagród specjalnych w IX Ogólnopolskim Konkursie „Przyjazny Urząd”. Kapituła Konkursowa Quality Institute nagradza i promuje jednostki szeroko rozumianego sektora publicznego, które cechują się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem, nowoczesnym podejściem do zarządzania, uczciwością i rzetelnością w działaniu Artykuł „Przyjazny Urząd” oraz „Laur Kreatywności” chlubne wyróżnienia dla Urzędu Gminy pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Konsultacje społeczne dot. projektu drogi ul. Gwiaździstej w miejscowości Osłonin W związku z opracowywanym projektem budowy drogi ul. Gwiaździstej w miejscowości Osłonin zapraszamy wszystkich zainteresowanych na konsultacje społeczne dotyczące ww. projektu, które odbędą się w dniu 18.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 13:00. Spotkanie odbędzie się w sali wiejskiej w Osłoninie.   Konsultacje społeczne dot. projektu Artykuł Konsultacje społeczne dot. projektu dróg w Osłoninie oraz Kaszczorze pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Artykuł Obwieszczenie o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Artykuł Uwaga – burze pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Artykuł Kondolencje pochodzi z serwisu Gmina Przemęt. [...]

Back to top