W środowy poranek, 15 czerwca, wybraliśmy się na wycieczkę szkolną do Gniezna i Biskupina. Był to wyjazd realizowany w ramach przedsięwzięcia MEiN ,, Poznaj Polskę”. W wyprawie tej udział brali uczniowie z klasy II B i III B oraz opiekunowie. Wyjechaliśmy z Bucza o godzinie 6.40. Podróżowaliśmy zgodnie z planem. Już podczas trasy mogliśmy podziwiać piękne widoki zza okna autokaru. Pierwszym punktem naszej podróży było Muzeum Powstania Państwa Polskiego w Gnieźnie. Dzięki przewodnikowi dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat historii Gniezna i ziemi gnieźnieńskiej. Obejrzeliśmy ciekawe zabytki archeologiczne i historyczne. Po zakończeniu zwiedzania stanęliśmy do wspólnego zdjęcia oraz zakupiliśmy mnóstwo pamiątek.

Następnie udaliśmy się  do  Biskupina, a dokładnie do Muzeum Archeologicznego, gdzie przenieśliśmy się w czasie dzięki wspaniałej lekcji przedstawionej przez panią przewodnik.  Nie tylko mogliśmy zobaczyć tu rekonstrukcje chat sprzed setek czy nawet tysięcy lat, ale jednocześnie poznać zwyczaje żyjących tu kiedyś ludzi, ich pracę i rzemiosło. Po tych historycznych wrażeniach udaliśmy się na obiad. Syci, pełni wrażeń ruszyliśmy w powrotną drogę do domu. Podróż powrotna minęła szybko i bezpiecznie. Do swoich domów wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Już nie możemy doczekać się kolejnej wycieczki.